Pages

Friday, June 10, 2011

Cuti Sekolah Datang Lagi

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Cuti sekolah pertengahan tahun ini telah bermula selama 2 minggu pada 28hb. Mei sehingga 5hb.Jun 2011. Petang Jumaat 27hb. Mei, selesai waktu kerja dan selepas solat Asar kami sekeluarga awal2 bertolak pulang ke kampung saya di Terengganu. Lebih kurang pukul 5.30ptg. En. Hubby mengantuk amat sangat dalam pukul 8.00 mlm lebih, so kami berhenti rehat di stesen petrol Petronas, Karak sebelum plaza tol di Bentong. Dalam pukul 10mlm kami bergerak semula dan sampai rumah mak dalam pukul 3 pagi. Alhamdulillah selamat sampai jua walau pun lambat. Lepas tu dlm jam 3 pagi, adik lelaki saya sekeluarga pulak  sampai dari bangi, katanya dia gerak dr rumah jam 11mlm. Begitu juga, adik perempuan bungsu, yg dah berkeluarga dan mengikut suaminyer seorg cikgu menetap di Felda Chini. Oleh kerana ramai yg balik rumah mak time cuti ni, kami bermlm di rumah kakak yg tak jauh dari situ. Pas subuh, masing2 ketiduran kerana keletihan.

Aktiviti hari pertama 28hb. Mei bermula selepas zohor, ziarah mak dan makan2. Pada tengahari itu, abang sulung dr Bangi pun balik juga rumah mak bersama familinyer selepas menghantar puteri sulungnyer mendaftarkan diri di Uitm, Dungun. Bercuti hingga hujung weekend katanyer. Malam pulak, ke bandar KT. Belanja kakak sekeluarga makan dan anak2 main di pesta ala2 permainan yg terdpt di tmn tema atau di Times Square. Very limited tapi mahal yg amat. Nak masuk dah kena byr token rm4 adult, rm2 kid...belum lagi byr token2 utk main mcm2 mainan kt situ yg paling murah pun 3 token x rm2 = rm6 sorg tak kira dewasa atau anak2....huhuhuhu teruk betul. Mengapalah mahal bebenor...! Anak2 nampak gembira sgt. Tapi takpelah sekali sekala.

Bersambung...daaa


2 comments:

  1. wah! bestnya g jalan2 =)....skrg ni funfair sumer mahal2 kn kak...tp skali skala nk gembirakan anak2...apa salahnya, btul x? =)

    ReplyDelete
  2. A'ahlah yoshh...kopak duit en.hubby. Anyway TQVM en. hubby for the sweet moment

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

Followers