Pages

Thursday, July 07, 2011

KPI Kita Tiap Hari!

Assalamualaikum...

Tengahari ini sempat menghadirkan diri dalam majlis tazkirah untuk menghayati peristiwa Israk Mikraj, anjuran bahagian kami di opis. Ustaz yang dijemput turut menceritakan tentang bagaimana syariat solat bermula. Di sini aku amat tertarik dengan petikan kata-kata beliau tentang KPI dan pencapaian kita terhadap tugasan sepanjang dan setiap tahun walau di mana kita bekerja samada gomen atau private company. Yelah, ia menyentuh tentang bab2 prestasi lah, cam boss akan nilai anak buah nyer efficient atau tak. Lembap ke dan sewaktu dengan nyer.

Begitulah sebaliknya KPI kita dengan ALLah setiap hari. Jagalah solat 5 waktu anda...! Dalam solat 5 waktu, kita beri rank atau pemberat, contohnya antara 1 hingga 10. Cuba kita amati tiap hari waktu bila kita tunai solat...awal waktu, tengah, atau hujung waktu. Kita sendiri lah beri rank dan cuba nilai sendiri tahap kita. Dah tentu ALLAH akan kata kita tak perform...tapi Dia Maha Pengasih dan Penyayang masih memberi ruang untuk kita memperbaiki segala kelemahan dalam bab iman, amal dan kehidupan kita.

Alhamdulillah, dari majlis ini sedikit sebanyak dapat memperingatkan diri untuk berazam mencapai KPI kita ini pada Allah setiap hari. Kerana bab solat lah yang pertama ditanya oleh Allah di akhirat kelak.

Teman-teman semua marilah kita renung-renungkan bersama...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Followers